EF-möte

Shit, det blir bara verkligare och verligare! Om 2-3 månader åker jag till USA! Alla som ska åka med EF i sommar samlades på Kungsholmens gymnasium för ett fyra timmars möte idag. Det var kul att träffa så många andra som skulle åka, vi sitter liksom alla i samma båt och är nervösa och spända. Ledarna stog och snacka på scen, berättade en massa info. Flera tonåringar som åkt på high school year berättade historier på scenen om vad dom vart med om, ganska roligt, T.ex: En av dom hade klätt sig i för urringat, vilket är ganska strängt i USA, så då hade hon behövt gå runt med en påseliknande sak på sig där det stod "DRESSCODE", hela dan i skolan. hahaha. Dom flesta amerikanare klär sig i fula kläder, typ utsvängda jeans och jogginskor i skolan. Dom flesta har ganska stränga tider, så om man är ute (på landet) efter elva på kvällen när alla åkt hem, kan en polisbil komma och hämta upp en, och köra hem en till huset. Alla amerikanare tycker också att svenskar är exotiska och blir helt galna när det kommer dit en svenkt utbytesstudent till skolan, dvs alla vill bli ens BFF's. Fult det lät, men så är det tydligen haha. Prom är precis som på film, det största nånsin, med prom queen, och själva utbjudningen är "typ lika stort som ett frieri". När en av tjejerna på scen hade blivit bjuden till prom hade killen ställt en stor kartong utanför hennes dörr, plingat på och sprungit iväg. I kartongen fanns en tidning med deras inklippna huvuden tillsammans, där det stod "PROM?". Hon hade svarat jaa.. Man får INTE får vara själv med en kille på rummet, särskilt inte med stängd dörr. Och om man dricker en droppe alkohol, kan man bli hemskickad. Dom hade skickat hem 20 pers förra sommaren för att dom druckit. oops. Och en morgon skulle en svensk cykla till skolan för det var fint väder och så, och då troddes hon vara utmobbad av alla sina kompisar, för där får ALLA skjuts till skolan, eller tar bussen. Att röra på sig till skolan är helgalet. Dom frågade henne en massa gånger om hon kände sig ensam eller nåt. Ja, om kurserna, det finns många speciella kurser.. en tjej hade valt tyngdlyftning med alla killar, ganska soft! Det är ju deras lektioner. Jag kan kanske välja kurser som typ keramik, rackets ports, art och en massa fler. fast min skola är ju ganska liten. Jag ska verkligen bara ta roliga och chilliga grejer, för då längtar man tydligen till skolan varje morgon, hihi. Man slutar skolan ganska tidigt om dagarna, så man ska kunna träna hela eftermiddan på nån sport på skolan. Jag ska nog joina friidrotten, basket, cross country, eller något annat av sporterna som finns. Sen fick vi gå in i ett klassrum med dom som skulle till USA i sommar. vi fick ställa oss upp, säga våra namn och vart vi skulle. Sen fick vi ställa tuseeeen frågor om allt. En av "ledarna" hade vart i Nebraska, dit jag ska åka, så jag bondade lite med henne och frågade en massa om hur det var att bo på landet, om det var kul och så. Hon berättade en massa historier. Fick även höra om alla orkaner och tornados där, och att hon spenderade nyår i en källare med en massa tända ljus, för att det var storm. Lite läskigt, men ändå spännande! Hon hade också träffat en kille där som hon blev tillsammans med. Dom var tillsammans två år efter att hon kommit hem. Hehe säger ju det, american boys.. :) Zac Efron kommer säkert bjuda mig på prom, om jag får vara senior. Amerikansk fotboll är skitstort där (surprise), och alla killar i laget gav sina tröjor till en tjej i skolan. Då hade hon jag pratade med fått lagkaptenens tröja, men han hade tydligen flickvän så det var lite krångligt..  Det här var bara några av de saker jag fick veta, riktigt osammanhängande text, jag vet, är väldigt trött. men nu är jag SÅ TAGGAD :) Det lät så jävla kul, och plötsligt vill jag bara komma iväg! Kan inte vänta nuu, jag vill åka!


Kommentarer
Postat av: Hanna

åååh Stine det låter så kul!! Jag vill också!

2010-05-28 @ 14:40:17
Postat av: Anonym

HAhahhahahah diiiisss mot flickvännen, och jag tror du kmr gå på balen med lagkaptenen!!!! :D ÅÅÅÅÅK INTE!!! <3 <3

2010-05-31 @ 20:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0